Sieradenlabel The Boyscouts is in 2011 opgericht door Zelda Beauchampet. Met 8 medewerkers en meer dan 90 verkooppunten wereldwijd, groeit het Rotterdamse merk dusdanig hard dat er een kapitaalinjectie nodig was om te kunnen blijven investeren in voorraad, marketing en sales. Via Investormatch kwam Zelda in contact met een investeerder die naast financieel ook inhoudelijk betrokken is bij het merk.
De typerende vormgeving van The Boyscouts is tijdloos van aard waardoor items elkaar aanvullen. Heb je zeven jaar geleden een item gekocht? Dan draag je dat nu nog steeds, aangevuld met stukken uit latere collecties. Brand Manager Mirte Meeus: “Wij ontwerpen niet om te vervangen, het doel is om een verzameling te creëren.”
Op zoek naar groeigeld
Wanneer je bedrijf zo hard groeit, ontstaat er vanzelf een financieringsbehoefte. Daarom was er actie nodig. In een ondernemingsplan werd de financieringsbehoefte onderbouwd en drie investeringsgebieden bepaald, namelijk: productie, marketing en sales. Om de zoektocht naar een inhoudelijk betrokken investeerder te versnellen, werd Investormatch benaderd.
Pitchen bij Investormatch
Na het volgen van de pitchtraining presenteerden Zelda en Mirte in juni 2017 hun groeiplannen tijdens de investeerdersmeeting van Investormatch. Zeven ondernemers pitchten hun proposities voor de informal investors. The Boyscouts sloten de meeting af. Een voordeel volgens Mirte: “Doordat wij als laatste aan de beurt waren, konden we aansluitend meteen de diepte in met de aanwezige investeerders tijdens de borrel.” Het leverde meerdere geïnteresseerden op waar vervolgafspraken mee ingepland werden.
De match
Na een aantal gesprekken sloten The Boyscouts en investeerder Mirko Hruska een deal. Mirko zijn interesse werd gewekt door de inzet, de energie en het enthousiasme waarmee het merk werd gepresenteerd. Maar dat was niet alles. Ook zijn persoonlijke achtergrond speelde een belangrijke rol. Tijdens de gesprekken vertelde hij dat zijn vader uit Tsjechië vluchtte naar Nederland ten tijde van de koude oorlog. Eenmaal in Nederland, startte hij een groothandel gericht op sieraden. De business van zijn vader had er bij Mirko voor gezorgd dat hij een affiniteit heeft met de branche, maar zijn geloof in het product en de mensen was zijn voornaamste motivatie om de samenwerking aan te gaan.
En nu?
The Boyscouts wil zich blijven onderscheiden. Op creativiteit, in campagnes maar voornamelijk in de producten. Mirte: “Het design staat voor ons altijd op nummer één. Het heeft iedere dag weer onze prioriteit om de uitstraling naar een hoger plan te tillen. The Boyscouts moet een sterk merk blijven dat verrast en inspireert met designs die een leven lang bij je blijven.”
Ook op zoek naar een investeerder?
Wij helpen jou graag bij jouw zoektocht naar een investeerder. Ontdek de mogelijkheden op onze website en neem vrijblijvend contact met ons op via info@investormatch.nl. Wij staan je graag te woord!