Follow the Beat maakt ambities waar met hulp van investeerders.

De festival-app-as-a-service

Follow the Beat is een festival platform dat festivallen nog leuker maakt. Onder andere door de customer journey van festivalgangers efficiënter te maken, te ontzorgen en leuke activaties te organiseren, zoals het Gouden Festival Ticket en streaming event Goodbye2020. 

Het platform van Follow the Beat is live gegaan in 2019 en heeft in het eerste jaar direct ruim 1,5 miljoen websitebezoekers gerealiseerd en een prijs gewonnen voor het ‘beste en populairste event platform van Nederland’. Nu heeft Follow the beat investeerders gevonden, om hard door te groeien in 2022.

Door de corona crisis lag de festivalwereld en dus Follow the Beat vrijwel volledig stil, maar daar liet founder Maarten Schulz zich niet door uit het veld slaan. Hij gebruikte de ‘downtime’ om een nieuwe festival app te ontwikkelen.

Website Follow the Beat

99% van de festivals hebben geen eigen app

Een festival app biedt allerlei voordelen voor zowel festivalgangers als festivalorganisatoren. Voor organisatoren kan het als extra promotiekanaal of on-site communicatietool dienen. Het boost de festivalervaring én horeca omzet en genereert waardevolle nieuwe inzichten.

Toch heeft 99% van de festivals in Nederland geen (eigen) festival app. Waarom? Omdat een goede app ontwikkelen veel geld kost en dat verdient een organisator met gemiddeld 50.000 bezoekers nooit terug. 

De oplossing: de leasebare festival app van Follow the Beat.

In plaats van zelf een app te ontwikkelen kunnen festivalorganisatoren de 

geavanceerde app van Follow the Beat leasen en inzetten als een eigen app. Deze is direct te gebruiken en volledig customized. Daarmee hebben organisatoren wel alle lusten, maar niet de lasten!

Lange termijn visie

In een moeilijke periode starten bewijst dat doorzetten loont. Maarten was op zoek naar investeerders om zijn plannen mogelijk te maken. Telkens zorgde een lockdown weer voor vertraging maar met het vertrouwen dat het festivalseizoen uiteindelijk weer zou starten zorgde dat voor commitment van investeerders. Naast dat Maarten veel doorzettingsvermogen toonde om de investeerders te overtuigen van zijn plannen, hielp Investormatch met het vinden van de juiste investeerders.

Investeerders gevonden en nu?

Met de funding van investeerders uit het netwerk van Investormatch, is het team van Maarten nu hard aan het werk om de MVP gereed te maken. Er ligt commitment van verschillende festivals en het festivalseizoen staat voor de deur. Follow the Beat staat te popelen om de ambities waar te gaan maken! Maar tegelijkertijd kijken zij alweer met een half oog naar de doorontwikkeling en de uitbreiding naar andere Europese landen.