Tijdens de coronacrisis startte Tom van der Wagen met The Cool Market: een maaltijdservice die ingevroren maaltijden van toprestaurants thuisbezorgt. Hij bedient bedient hiermee een segment van klanten die graag eten laten thuisbezorgen maar een alternatief willen voor de vaak ongezonde snelle hap. Om de groei bij te kunnen blijven, heeft hij investeerders gezocht en gevonden die hem helpen met het succesvol opschalen van zijn bedrijf.
Nieuwe techniek
Bij The Cool Market kunnen klanten kiezen uit maar liefst vijf wereldkeukens, bereid door de beste chef-koks van Nederland. Het bedrijf werkt samen met onder meer twee-sterrenrestaurant de Treeswijkhoeve uit Waalre, chefkok Jan Smink uit Wolvega, SVH meesterkok Eric Swaghoven uit Venlo, Toko Bopp, producenten als het Vlaamsch Broodhuys en voegt maandelijks nieuwe gerechten toe om het aanbod uit te breiden. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de laatste ontwikkelingen op het gebied van E-commerce, invriestechniek en logistiek.
Kansen restauranthouders
The Cool Market is niet alleen een uitkomst voor de consument met weinig tijd en de thuischef. De maaltijdservice biedt ook kansen aan restauranthouders, vaak kleinere ondernemers, die dankzij The Cool Market hun klantenkring in heel Nederland zien groeien. Doordat de maaltijden ingevroren en langer houdbaar zijn, kun je bij The Cool Market bestellen bij restaurants in heel Nederland. Waar je ook woont, de maaltijden worden binnen 1-2 dagen bezorgd.
Smaak behouden
The Cool Market is een gamechanger op het gebied van maaltijdservices en rekent tegelijkertijd af met het slechte imago van diepvriesmaaltijden. Ze bewijzen dat een ingevroren maaltijd niet minder smakelijk hoeft te zijn. Integendeel, bij The Cool Market werken ze onder andere met zogenaamde shockvriezers die de maaltijden veel sneller invriezen waardoor smaak, consistentie en voedingsstoffen behouden blijven. Iedere ingevroren maaltijd is daarom net zo lekker en vers als toen deze werd klaargemaakt. Hun motto is dan ook ‘eet altijd lekker’
Investeerders
Tom geeft aan het concept zo snel mogelijk uit te breiden met meer maaltijden en restaurants met een landelijke dekking. Hiervoor is kapitaal nodig en dat heeft hij gevonden via Investormatch. Met de hulp van ervaren investeerders kan hij zijn ambities waarmaken. Daarnaast wordt hij inmiddels geholpen door zijn broer Frank van der Wagen, samen bouwen zij aan een succesvolle onderneming. Zelf ervaren hoe het werkt? Kijk dan op www.thecoolmarket.nl.